Geen toegang tot verboden stad; wel Peking Opera - Reisverslag uit Peking, China van Sylvia en Rob Bruisten-van Son - WaarBenJij.nu Geen toegang tot verboden stad; wel Peking Opera - Reisverslag uit Peking, China van Sylvia en Rob Bruisten-van Son - WaarBenJij.nu

Geen toegang tot verboden stad; wel Peking Opera

Door: SylviaRob

Blijf op de hoogte en volg Sylvia en Rob

04 Oktober 2010 | China, Peking

Onder een stralend zonnetje (25 C) en nu zonder de wind van gisteren, vroeg op pad richting de grote touristische trekpleisters: Tian An Men plein, Mao mausoleum en natuurlijk het Keizerlijk Paleis in de verboden stad.

Gaandeweg werd het drukker en drukker. Mensen waren met zijn allen naar bejing gekomen voor deze zelfde bezienswaardigheden, Toegang tot het TianAnMen werd streng gecontroleerd maar daarna nam iedereen weer vele foto's, vooral van elkaar.

Daarna in een heerlijk koel park rondgelopen met binnenin ook weer leuke tempels en gangen. Toen op weg naar het kaartjes kantoor van de Verboden Stad.

Dat viel tegen! Na ruim een uur in de brandende zon in een steeds drukkendere mensenmassa en zonder paraplu tegen een verbrand hoofd, toch maar teruggestapt uit de rij. Helaas, op een feestdag als vandaag voor de Chinezen is het wel heel erg doorzetten om binnen te komen. Dan maar naar de 'Zijdemarkt'. Nu alweer onderweg laten verleiden door een student van de Kunstacademie, die alleen maar Engels met ons wildee oefenen en toen even haar werk als pre-expositie voor een reis naar San Francisco wilde laten zien. Na een heel gezellige babbel kwam toch de aap uit de mouw: of we niet wat van hun werk wilden kopen.

Tja, zo hoeven we niet meer actief op souvenirjacht! Maar we moeten toch echt eens oppassen voor die gratis attracties, daar hebben we helemaal niet genoeg geld voor!!

Wel nog te betalen was een voorstelling van de Peking Operea, met (nu echt) gratis thee, nootjes, pruimen en watermeloen. Erg onderhoudend en leuk om gezien te hebben.

Morgen een hele dag naar de Hutongs. Kijken wat daar weer allemaal (niet) gratis is!

• 09 Oktober 2010 - 09:26

Esther:

mooie foto's zeg:-)

tis wat met al die (niet) gratis spullen...