Elton John in Quebec - Reisverslag uit Québec, Canada van Sylvia en Rob Bruisten-van Son - WaarBenJij.nu Elton John in Quebec - Reisverslag uit Québec, Canada van Sylvia en Rob Bruisten-van Son - WaarBenJij.nu

Elton John in Quebec

Door: SylviaRob

Blijf op de hoogte en volg Sylvia en Rob

10 Juli 2011 | Canada, Québec

Een rustige luxe kamer in Hotel Chateau Laurier was een prettige binnenkomst na weer een lange reisdag.

In de ochtend waren we nog met de metro in Montreal naar nabij het Parc Mont-Royal gereisd. Toen was het nog een stuk klimmem maar uiteindelijk hadden we de juiste weg door bos-parkgebried gevonden met uitzicht op de wolkenkrabbers van Montreal. We hoefden pas om 12 uur uit het A2H hotel te zijn en daarmee waren we ruim op tijd op weg naar het Via Railway station. Er bleek een parade langs te komen zodat de weg vol mensen zat die ons met koffers langs zagen komen. Wij hebben er niets meer van gezien.

Bij aankomst in Quebec City bleek de stad ook daar vol touristen. Desalniettemin was er geen normaal Public transport naar de Place George V waar ons hotel ligt. Er was alleen een Ecolobus: een elctrisch busje waar slechts 21 personen per keer in mee konden!

Na 3x een overvol busje langs te hebben zien komen besloten we naar het andere eindpunt te reizen en dan vandaaruit toch mee te kunnen. Dat lukte uiteindelijk voor maar 1 dollar per persoon heen en weer 1 dollar terug, maar het was een echt tourischtische route.

Het werd nog drukker toen we in de buurt van het hotel waren, want hier was ook het Festival terrein. Tegen 18 uur waren we op de kamer, vanaf 19 uur zochten we naar een restaurant om te eten en ondertussen nam het aantal mensen dat naar de tribunes liep alleen maar toe. Achteraf hoorden we dat het om een concert van Elton John ging, waar maar liefst 100.000 mensen op af zijn gekomen!

Overal stonden lange rijen mensen te wachten op een tafeltje in een restaurant, of zelfs maar voor een hotdog wagentje. We konden nog wonderbaarlijk snel en lekker eten in een afgeladen restaurant en daarna nog rondgelopen tussen de festvalgangers.

Maar terug op de kamer begon het kabaal echt en weg was de rustige kamer. Een diep gedreun dat 2 uur duurde hield ons aardig wakker (dat was dus niet Elton John, maar een stage dichterbij). De stad had wel iets meegemaakt zagen we vanochtend bij het ontbijt: grote fotos's van het optreden. En het Festival d'ete duurt nog tot 17 juli! kijken wat voor impact dat op onze rustige vakantie zal hebben, want we blijven nog tot woensdag in Quebec.