Bikes, Trikes, Quads en toch geen Power! - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Sylvia en Rob Bruisten-van Son - WaarBenJij.nu Bikes, Trikes, Quads en toch geen Power! - Reisverslag uit Ottawa, Canada van Sylvia en Rob Bruisten-van Son - WaarBenJij.nu

Bikes, Trikes, Quads en toch geen Power!

Door: SylviaRob

Blijf op de hoogte en volg Sylvia en Rob

18 Juli 2011 | Canada, Ottawa

Op zaterdag reizen heeft in Nederland het voordeel dat er minder vrachtverkeer is. In Canada maakt dat helemaal niet uit: er is sowieso bijna geen verkeer! Eindeloos lange rechte wegen, breed en meestal redelijk geasfalteerd, met nauwelijks weggebuikers zodat je op moet passen om niet te veel door het schitterende uitzicht over de Fleuve St Lawrence afgeleid te worden als chauffeur.

We reden Noordoost-waarts, richting St Simeon. Onderweg een kop chocolade koffie bij een benzinestation voor slechts 1 dollar per beker. Dat smaakte dan ook vrij beroerd. Maar met een bosbes muffin erbij konden we er weer tegen. In St Simeon, de hoofdstad van de Walvissen (Baleines), foto's gemaakt van o.a. een verwijzing naar de Info touristiques (?).

Van daar af de binnenlanden ingereden, richting Lac Saint Jean. Na enkele uren kwamen we in de buurt van het merengebied en daar maakten we een mooi wandeling langs een rivier vanaf een oude overdekte brug met kunst. Wel jammer dat de muggen en andere steekbeesten mee wandelden en de anti-mug creme in de auto lag.

Begin van de middag bereikten we Jonquiere, een wat meer bewoond gebied. Het hotel/auberge Deux Tours hadden we vlot gevonden omdat deze tegenover de grote kerk bleek te liggen. In dit nog steeds katholieke land blijkt sowieso altijd alle activiteit rondom of vlakbij de kerk.

Ook nu weer: een muziekfestival, dat zaterdagavond een afsluitend concert door de Heavy metal band 'Thunderstruck' had geprogrammeerd. Natuurlijk pal achter ons hotel. Allerlei gasten kwamen er op af. Onder andere vele motorrijders, de enen nog indrukwekkender dan de andere, varierend van gewone Bikes, heel grote
Trikes (driewielers) en Quads. We aten eerst simpel bij de friet en kip/hotdog
tent en gingen toen ook maar kijken. Het was buiten het muziekterrein, in het park bij de rivier heel gezellig. Iedereen liep te flaneren, bij te praten en de bejaarden deden een soort schuifspel. Sylvia at een heerlijk fruitijsje met de Metal muziek op de achtergrond.

Tegen half 10 ging het volume pas goed los en konden we het volgen vanaf het
hotel balkon. Een uur later was echter de lol er voor iedereen in een klap af: de stroom viel uitin de hele wijk!! Bij het licht van iPod en telefoon konden we zaklampen uit de bagage zoeken. Op straat hoorden we de festival bezoekers op hun motoren en met auto's vertrekken. Pas tegen middernacht was er weer stroom
maar toen was er niemand meer en konden wij rustig slapen.