Wassen in Trois-Rivieres - Reisverslag uit Trois-Rivières, Canada van Sylvia en Rob Bruisten-van Son - WaarBenJij.nu Wassen in Trois-Rivieres - Reisverslag uit Trois-Rivières, Canada van Sylvia en Rob Bruisten-van Son - WaarBenJij.nu

Wassen in Trois-Rivieres

Door: SylviaRob

Blijf op de hoogte en volg Sylvia en Rob

20 Juli 2011 | Canada, Trois-Rivières

De weergoden blijven ons nog steeds goedgezind. Onder een stralend blauwe hemel, bij 22 graden reden we vroeg weg op dinsdag 19 juli,vanuit Jonquieres. De middag ervoor waren we nog naar het grotere stadje Chikoutimi geweest. Daar zou in de avond een gratis filmvoorstelling zijn op het terrein van de Pulperie. Maar dat bleek zo lastig te vinden dat we er maar vanaf zagen om dat stuk nog eens te rijden. Ze hebben de meest kinderachtige borden onderweg, bijv let op dat u moet stoppen want er komen stoplichten aan. Maar de attracties die ze hebben tijdig aangeven, ho maar! Het bezoek leverde nog wel aardige foto's op van (naar we denken) een grote marmot.

De weg naar Trois-Rivieres vanaf Chambord (de Route 155) werd door iedereen die we spraken geroemd om zijn prachtige landschappen. En inderdaad zagen we mooie meren en rivieren, en bijna geen bewoond gebied. Het enige plaatsje na 110 km was La Tuque. Dat bleek een industrie stadje, waar we na een koffiestop weer snel weggingen.

Even verderop lag echter een prachtig natuurpark, La Chute de petite Riviere Bostonnais. Daar hebben we enkele uren rondgewandeld en onze lunch gegeten bij een mooie waterval (nu 35 m). Ook waren er gratis 'musea' met platselijke historie, en een 21 m hoge uitkijktoren die een goed zicht gaf op al het omringende natuurschoon.
Na nog eens 160 km zuid-west waarts, met steeds een grote rivier naast de weg, kwamen we in verstedelijkt gebied. Omdat we een appartement geboekt hadden dat niet aan de grote snelweg lag was het even puzzelen hoe we dat konden vinden.

Bij aankomst moesten we een tijdje bellen voordat de beheerster ons hoorde maar toen bleek dat we een geweldige goede keus hadden gedaan: goedkoop en groot EN voorzien van een wasmachine met droger! Wie had kunnen bedenken dat Sylvia nog eens blij zou zijn om de was te mogen doen!
Na 2 weken rondreizen waren alleen de truien en de zware broeken nog schoon en verder kwam er een bedenkelijke geur uit de koffers. Heerlijk om alles tussendoor weer even te kunnen verschonen.

In de avond gingen we nog naar het gezellige centrum aan de waterkant. De hele rue des Forges die naar het water loopt zit vol met gezellige restaurants. Het was er ook druk. We aten Mexicaans bij Los Cactus. Heerlijk mensen kijken. Weer vele bejaarde nozems op de motor of in de snelle sport-cabrio. En een oude "cowboy" die stoer aan het paraderen was. Nog lekker aan de boulevard langs de haven gezeten naar "straat theater" vissen gekeken: de man was wel echt aan het vissen, maar met veel theater.
Terug in het hotel nog op het dak zitten lezen en naar een rangerende goederentrein gekeken. 's Nachts was het binnen wel weer erg benauwd. Het bevalt zo goed dat we besluiten om 3 nachten te blijven.

• 20 Juli 2011 - 20:06

Riet Bruisten:

hallo kinderen,ik vroeg me al af,hoeveel
    verschoning je mee had genomen,
    maar gelukkig konden jullie in Trois
    rivieres wassen!.Fijn dat er nu een goed
    hotel door jullie is gevonden en ook dat
    het goed weer is.groeten van riet.