Retour Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Sylvia en Rob Bruisten-van Son - WaarBenJij.nu Retour Toronto - Reisverslag uit Toronto, Canada van Sylvia en Rob Bruisten-van Son - WaarBenJij.nu

Retour Toronto

Door: SylviaRob

Blijf op de hoogte en volg Sylvia en Rob

27 Juli 2011 | Canada, Toronto

Nog een nacht in het Nite Owl motel beviel niet best: we moesten een uur lang muggen doodslaan voor we het aandurfden om op bed te gaan liggen.
Dus de volgende ochtend toch maar weer vrij vroeg vertrokken, ook al was de totale rit nog geen 150 km. Maar het was wel een vermoeiend stuk voor Rob: 6 baans autowegen die ook heel vol zaten.

Een echte file hebben we niet gehad, hooguit langzaam rijdend verkeer. Zelfs met een koffiestop in Ajax (ja echt, ze hebben de vreemdste plaatsnamen! We zijn al in Cambridge en Perth geweest en hebben de Mississippi overgestoken) kwamen we al iets na 11 uur bij hetzelfde Best Western airport hotel als waar we de 1e twee nachten doorbrachten. Helaas waren we nu echt te vroeg voor een schone kamer. Maar na 1,5 uur konden we ons eindelijk opfrissen.

Daarna het stoute plan opgevat om met de auto naar Totonto centrum te gaan. Eigenlijk wilden we naar een eindhalte van de metro en dan vandaar verder per OV. Maar de parkeergelden waren al zo hoog dat we net zo goed echt naar het centrum door konden rijden. Het duurde meer dan een uur maar toen stonden we centraal in een parkeergarage in China Town. En dat voor minder geld dan een retour metro, geparkeerd voor 4 uur.
We hadden dus ruim tijd om andere delen van Toronto te voet te bezoeken dan we 3 weken geleden deden.

Het echte Downtown shopping centrum was wel indrukwekkend, vooral een plein met allerlei grote beeldschermen, vergelijkbaar met Times Square in New York. Het was er een drukte van belang, maar de meeste mensen genoten van de zon bij de fonteintjes.

Toen nog naar het oude marktgebouw doorgelopen, dat leek weer op de ByMarket in Ottowa.

Rob had een leuk straatje met restaurantjes met terrassen onthouden aan de rand van China Town: Baldwin Street. Daar konden we onder een groene Maple tree heerlijk Italiaans eten als laatste vakantie diner.

Morgen de auto gaan inleveren op het vliegveld bij Budget en dan wachten, wachten, wachten, want we vliegen pas eind van de middag om 18.15 volgens schema terug naar schiphol,Amsterdam.
Landing is dan donderdagochtend waar Lieke alweer vertrokken zal zijn naar Athene.

En wij gaan van de Griekse temperaturen hier terug naar het koele en natte Nederland.
FIN