Ahwahnee - Reisverslag uit Ahwahnee, Verenigde Staten van Sylvia en Rob Bruisten-van Son - WaarBenJij.nu Ahwahnee - Reisverslag uit Ahwahnee, Verenigde Staten van Sylvia en Rob Bruisten-van Son - WaarBenJij.nu

Ahwahnee

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Sylvia en Rob

15 Juni 2014 | Verenigde Staten, Ahwahnee

Zaterdag 14 juni 14. We pakken alles weer in en gaan op weg. Bij de zuidelijke uitgang van Yosemitee bezoeken we eerst een "pioneer historical park". Opnieuw de plaatselijke geschiedenis van het Wilde Westen. Van hier kunnen we met een shuttlebus naar Mariposa grove. We gaan weer hele, hele grote bomen bekijken. De grootste had een stamdoorsnede van 8,5 meter. Een andere kon je onderdoor lopen als een soort tunneltje. Al lopend komen we een Zuidafrikaans echtpaar tegen. Zij herkennen ons Nederlands. Ze zijn 30 jaar geleden verhuisd vanuit Pretoria naar Pensylvania. En daar willen ze na hun pensioen ook weg; ze toeren al vele maanden door Canada en de VS met een RV (recreational vehicle, dus gewoon een caravan) en zijn nu op zoek naar een nieuwe woonplaats. De man heeft ook in Leiden en Amsterdam gewerkt na zijn studie.

Begin van de middag rijden we naar de Apple Blossom inn in Ahwahnee. Dit gehucht zouden wij niet eens een dorp noemen. Maar er is een postkantoor en een bezinepomp. Voor restaurants en vertier moet je in Oakhurst zijn, maar voor je rust is het heel prettig in Ahwahnee.

De B&B is weer in een allerschattigst houten huis met een erg appelige inrichting. Buiten hebben we een terras op een vlonder met een prachtig uitzicht op de bergen, de Rocky's. We zien hier kolibries, kwartels met kuikens, en herten. En dat is alleen al in de tuin! Verder is het gras geel en dor en de bomen, ook die in de appelboomgaard, zouden graag wat plensbuien hebben. Maar volgens Candy, de gastvrouw, is er al 3 jaar droogte. En momenteel hoog brandgevaar. Maar ze heeft een eigen bron, dus we kunnen toch gewoon douchen.

Zondag 15 juni. Bass Lake
Vaderdag viert Rob alweer in verre streken. We skypen wat met Dana. De dag brengen we verder door aan Bass Lake, in de buurt van Oakhurst. Door de droogte staat het water van het meer ongekend laag. Maar er zijn nog flink wat toeristen. We wandelen een stukje van de Goat mountain trail. vergeleken met de wandelingen in de Rocky's een heel gemakkelijk pad en lekker beschaduwd.
Tot besluit Amerikaanse pizza op ons eigen terras.

Maandag 16 juni, Bass Lake
's Ochtends met Lieke geskyped. Daarna lunch gemaakt en de hele rest van de dag aan een paradijslijk Bass Lake gelegen en gelezen. We waren met maar weinig andere bezoekers. Het uitzicht op de naaldbossen langs de heuvels en het blauw-groene watrer waren prachtig. De speedboten en jet-skis waren minder.