De koninklijke weg - Reisverslag uit Sunnyvale, Verenigde Staten van Sylvia en Rob Bruisten-van Son - WaarBenJij.nu De koninklijke weg - Reisverslag uit Sunnyvale, Verenigde Staten van Sylvia en Rob Bruisten-van Son - WaarBenJij.nu

De koninklijke weg

Door: Rob

Blijf op de hoogte en volg Sylvia en Rob

21 Juni 2014 | Verenigde Staten, Sunnyvale

Donderdag 19 juni

Na een "complimentary breakfast" (bagel&toast met jam, aangevuld met onze eigen beleg) rijden we in een uurtje naar Silicon Valley. Met maar minimale foute afslagen zijn we tegen 10 uur al in het hotel. Tot onze verrassing kunnen we l in onze kamer.

Voor het hotel stopt de bus over El Camino Real van Palo Alto naar San Jose. Dat is dus heel Silicon Valley. We rijden eerst naar Stanford University. De bus doet er ruim een uur over. De hele weg is een lange rij restaurants, garages, en auto dealers. Wanneer we eindelijk Stanford bereiken, is het lunchtijd. We zitten aan een picknicktafel met BBQ tussen de sportvelden. Het lijkt of de helft van het universiteitsterrein gebruikt wordt voor sportvelden en stadions. Na een fikse wandeling bereiken we de campus. Dit ziet er heel erg mooi en schoon uit. We vallen helemaal niet op. Waarschijnlijk is het (bijna) graduation day want we zien veel families rondlopen.

Met de bus terug naar downtown Mountain View. Nieuw en schoon, maar verder niets te beleven. Silicon Valley is een reeks dorpjes aan El Camino Real en The Alameda tot aan San Jose. Er is niet veel aan te zien. We gaan dus maar terug naar het hotel en brengen de middag door aan het zwembad.

Na ons diner (sushi en sla uit Santa Cruz) nemen we de auto en bezoeken we het hoofdkwartier van Apple. Daar lopen alleen maar (heel) jonge mensen rond. Het lijken wel allemaal studenten. Rob poseert voor het beroemde adres, 1 Infinity Loop. Dan doorrijden naar San Jose. Dat is een echt, en gezellig, stadje. Hier kun je echt uitgaan.

Vridag 20 juni.
Voor we naar Oakland rijden, bezoeken we eerst het Computer History Museum (voor Rob), en dan rijden we langs Google's hoofdkwartier. Ook hier weer alleen heel jonge mensen.