Een glimp van Kaapstad, Nieuwjaar 2012! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sylvia en Rob Bruisten-van Son - WaarBenJij.nu Een glimp van Kaapstad, Nieuwjaar 2012! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Sylvia en Rob Bruisten-van Son - WaarBenJij.nu

Een glimp van Kaapstad, Nieuwjaar 2012!

Door: SylviaRob

Blijf op de hoogte en volg Sylvia en Rob

02 Januari 2012 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Na een voorspoedige vlucht vanaf Schiphol van bijna 11 uur, met alleen wat turbulentie vanwege onweersbuien rond de evenaar, en een schitterende zonsondergang boven Namibie, en een glaasje champagne namens de KLM, arriveerden we precies op tijd op de luchthaven van Kaapstad. Daar werden we opgewacht door een Indier die ons naar Sunset Decks in Bloubergstrand vervoerde. De eigenaren June en haar man waren nog champagne in aan het kopen, maar we zagen hen nog ruim voor middernacht. Ze hadden ook de andere hotelgasten uitgenodigd om samen naar het vuurwerk te kijken. Vanaf hun dakterras was dat prachtig te zien, met de Tafelberg op de achtergrond, boven Cape town.

De volgende ochtend kregen we een extra luxe ontbijt. Omdat de huurauto ook gebracht zou worden tegen half 11 besloten we om eerst een strandwandeling te maken. Dat was schitterend, met een lekker zonnetje, zicht op de baai en de Tafelberg, en vele mooie duinplanten.

Nadat we de autopapieren getekend hadden namen we de snelbus naar centrum Kaapstad. Tegen de schappelijke prijs van 10 Rand (ong 1 eur) pp werden we in minder dan 30 minuten naar het centrum vervoerd. Vandaar af zijn we eerst naar het Victoria en Albert Waterfront gewandeld. Daar was het reuze gezellig. Niet het Coon carnival, zoals gevreesd door Sylvia. Dat begon pas vanaf 2 januari. Maar allelei feestvierend Zuid Africanen die genoten van een vrije dag, met uiteraad ook vele touristen. Het weer was geweldig, ronf 24 graden en bijna geen wind.

Na het V&A waterfront liepen we langs de kust eerst naar Green Point. Daar was het stadium (nog uit de tijd van de wereldkampioenschappen voetbal in 2010) en ook een mooi Park over Biodiversiteit.

Daarna liepen we door naar de kust on het Queen beach te vinden waar een goed visrestaurant zou zijn. (Joost mag het weten). Dat was een hele lange wandeling langs de kustlijn. Met overal Zuid Afrikanen die genoten van de vrije dag door een picknick in het open veld of bij speeltuinen. Of gewoon in het gras langs de boulevard. Men had gevulde picknickmanden bij zich en waagde zich ook in het woeste kustwater. Wij wandelden er onbekommerd langs. Rob, die weer vergeten was om een hoofddeksel mee te nemen, had een Zuid Afrika hoed gekocht, zowel als souvenir, als tegen de zon. Sylvia had bij de Waterfront een mooie schoudertas gekocht. Maar aan insmeren tegen zonnebrand hadden we beiden niet gedacht!!

We voelden wel dat de huid van hoofd en armen strakker gespannen was. Maar pas bij het avondeten, in de Victoria shopping mall, in een visrestaurant, hadden we door dat de onbedekte huiddelen toch behoorlijk verbrand waren!

Eenmaal terug in het hotel waren we bekaf en ook vermoeid, maar het was een prachtige 1e januari 2012 dag!!

• 02 Januari 2012 - 21:32

Oom Peter:

leuk alle goeds 2012 en tot ziens..............nl.