Aan het werk - Reisverslag uit Québec, Canada van Sylvia en Rob Bruisten-van Son - WaarBenJij.nu Aan het werk - Reisverslag uit Québec, Canada van Sylvia en Rob Bruisten-van Son - WaarBenJij.nu

Aan het werk

Door: SylviaRob

Blijf op de hoogte en volg Sylvia en Rob

11 Juli 2011 | Canada, Québec

Zondag (gisteren) eerst een wandeling door het uitgestrekte park langs de St Lawrence. Heuvelachtig met een lange "zwevende" promenade naar de oude stad. Een flink deel van het park wordt in beslag genomen door het toneel en de hekken van het festival.

's Middags begon het congres en we zijn langs het congrescentrum gegaan om Sylvia's registratie op te halen. Na de lunch moest Sylvia aan het werk en ben ik de stad in gegaan. Oud Quebec lijkt nog het meest op een Engels stadje. Veel "kunstenaars", straatvoorstellingen, en handwerk. Het is hier broeierig warm en aan het eind van de middag ging het regenen.

Bij het VVV kreeg ik alle informatie die ik maar wenste over de streek, dus daar was ik ook snel klaar. Nu nog uitzoeken waar we heen willen. Verder nog wat rondgewandeld en boodschappen gedaan (alles is hier duur). In de oude haven is nu een markt met regionale producten. Mar ik wil eigenlijk gewoon een supermarkt vinden. Terug weer met de Ecolobus. Het is dat je dan niet helemaal omhoog hoeft te lopen. Voor de snelheid hoef je het niet te doen.

Sylvia had een naamkaartje voor me geregeld dus kon ik met haar naar de welkomsreceptie. Die was erg druk, maar ik kon haar collega's eens zien.

  • 11 Juli 2011 - 21:05

    Irma:

    Hé reizigers, zo te lezen genieten jullie van een heel andere cultuur dan China! Overigens nog harstikke bedankt voor die bloeoeoemen :) Ze zijn prachtig. Al echte maple sirup geproefd Rob? Veel plezier daaro!

  • 12 Juli 2011 - 12:53

    Dana:

    Leuk zeg al die verhalen! En mooie foto's al! Ziet er toch best Amerikaans uit, maar dan anders..
    En volgens mij ook lekker weer zo te zien! Veel plezier nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sylvia en Rob

Reis

Actief sinds 13 Sept. 2010
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 35149

Voorgaande reizen:

02 Juni 2014 - 01 Juli 2014

Californie

20 Mei 2013 - 21 Juni 2013

Reizen door Indonesie

31 December 2011 - 13 Januari 2012

Goede Hoop op zomer - Kaapprovincie

06 Juli 2011 - 28 Juli 2011

Congres en Toeren in Canada

01 Oktober 2010 - 22 Oktober 2010

Eindelijk China

Landen bezocht: